فایل ورد برآورد تجربي پارامترهاي ژئومکانيکي و تنش‌هاي برجاي توده‌سنگ مسير تونل‌ شماره يک راه‌آهن قزوين - رشت

لینک دانلود

 فایل ورد برآورد تجربي پارامترهاي ژئومکانيکي و تنش‌هاي برجاي توده‌سنگ مسير تونل‌ شماره يک راه‌آهن قزوين - رشت دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد برآورد تجربي پارامترهاي ژئومکانيکي و تنش‌هاي برجاي توده‌سنگ مسير تونل‌ شماره يک راه‌آهن قزوين - رشت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد برآورد تجربي پارامترهاي ژئومکانيکي و تنش‌هاي برجاي توده‌سنگ مسير تونل‌ شماره يک راه‌آهن قزوين - رشت،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد برآورد تجربي پارامترهاي ژئومکانيکي و تنش‌هاي برجاي توده‌سنگ مسير تونل‌ شماره يک راه‌آهن قزوين - رشت :




نام کنفرانس یا همایش : هشتمين کنفرانس تونل ايران

تعداد صفحات :13

چکیده مقاله:

پارامترهای ژئومکانیکی توده سنگ شامل مقاومت فشاری،‌مدول تغییر شکل، ثابت‌های هوک و براون، پارامترهای معیار موهر - کولمب و تنش‌های برجای پارامترهای ورودی مهمی در تحلیل رفتار توده سنگ است. آزمایشهای میدانی برای اندازه‌گیری مستقیم این پارامترها زمان بر، پرهزینه و قابلیت اعتماد به نتایج آنها بعضی وقت‌ها کم است. در نتیجه، محققان زیادی بر اساس طبقه‌بندی تجربی روابط مختلفی برای برآورد پارامترهای ژئومکانیکی توده سنگ و تنش‌های برجا پیشنهاد کردند. در این مقاله علاوه بر اینکه روابط تجربی مختلف برای محاسبه پارامترهای ژئومکانیکی و تنش‌های برجای توده‌ سنگ ارائه شده است، با در نظر گرفتن محدودیت روابط ارائه شده، از آنها در تعیین پارامترهای ژئومکانیکی توده سنگ و تنش‌های برجای تونل شماره یک راه‌آهن قزوین - رشت استفاده شده است. با استفاده از این روابط، پارامترهای معادل ژئومکانیکی و تنش‌های برجای افقی و قائم معادل برای تونل شماره یک راه‌آهن قزوین - رشت انتخاب شد. از پارامترهای ژئومکانیکی و تنش‌های برجا برای طراحی نگهداری تونل استفاده می‌شود.

توضیحات بیشتر